Demonstration af teknologier til bedre kundeoplevelser og øget kendskab til kundeadfærd i butikken

IBIZ-Techlab

Teknologier i Midtfyns Fritidscenter og Tøjeksperten Ringe

Teknologier case

På baggrund af  foranalysen og dataindsigter har vi udvalgt nedenstående teknologier, der dels skal skabe større opmærksomhed om byens store udvalg og dels skal bidrage til at skabe gode kundeoplevelser.

1.  WizeFloor

Det interaktive gulv, WizeFloor, som primært har været brugt til skoler og dagtilbud, vil i Ringe blive brugt i et nyt domæne, nemlig i handels- og servicebranchen, hvor gulvet skal være en motiverende faktor for nye kundeoplevelser. Vi har derfor ændret lidt i softwaren, så Quiz-app’en også understøtter, at man kan vinde rabat-vouchers til fem af byens butikker.

Det er Alexandra Instituttet, der står bag det interaktive gulv i Midtfyns Fritidscenter. For yderligere information kontakt Karen Johanne Kortbek på lf: +45 51 88 30 99 eller mail kortbek@alexandra.dk

Se også videoerne med de lokale butikker, der er produceret til projektet:

2. Den digitale Serviceassistent

TagVisions digitale serviceassistent: I samarbejde med teknologiproducenten TagVision har vi udviklet en prototype på en RFID-baseret serviceassistent. Teknologien er kendt fra biblioteksverdenen. Alle bøger har i dag en RFID-tag, der ligger bag selvbetjeningsløsningerne på landets biblioteker.

Prototypen er placeret i Tøjeksperten i Ringe, da det også er i denne butik, at der er opsat sensorer. Formålet med at placere serviceassistenten i butikker som Tøjeksperten er at give kunderne lettilgængelig og inspirerende produktinformation om udvalgte varer. I Eksemplet i Tøjeksperten har vi produceret korte videoer, hvor ejeren Jesper Schmidt Larsen fortæller om produkterne.

Tanken med den digitale salgsassistent er desuden, at den kan anvendes til at knytte de lokale butikker sammen ved indbyrdes information om relaterede produkter. Har du fx købt et par bukser i Tøjeksperten, vil du information om sko der passer til fra Skoringen længere nede ad gaden – og måske en rabatkode, der kun er tilgængelig via salgsassistenten.

Demonstrationsprojektet i Ringe er det første af i alt fire demonstrationsprojekter i IBIZ TechLab i 2016 – 18. Se teknologierne fra Ringe her eller download IBIZ TechLab demoprojekt i Ringe 2016 for mere info.

 

Det er Teknologisk Institut, der sammen med TagVision står bag den digitale serviceassistent. For yderligere information kontakt Finn Zoëga på lf: +45 72 20 31 70  eller mail fzo@teknologisk.dk 

Læs videre:

Relateret indhold: Teknologier i Midtfyns Fritidscenter og Tøjeksperten Ringe

X

Få tips og nyheder om it og digitalisering

Tilmeld dig IBIZ Centers nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at digitalisere din virksomhed.

Vi udsender det ca. 6 gange årligt