Demonstration af teknologier til bedre kundeoplevelser og øget kendskab til kundeadfærd i butikken

IBIZ-Techlab

Længe leve den fysiske butik

Gitte Damgaard portræt
Gitte Damgaard

cykel-ambur

Jeg har det sidste års tid læst en masse spænende artikler om detailhandlen herunder blandt andet anvendelsen af teknologier, kundens ændrede adfærd og det med at skabe kundeoplevelser. Det har givet mig et fantastisk indblik i en spændende branche, som også står over for nogle udfordringer, der for nogle detaillister synes uovervindelige. Mens det for andre blot giver blod på tanden i forhold til at gøre sit allerbedste. 

Jeg har mødt nogle spændende engagerede personer i mit forskningsprojekt. Jeg er meget taknemlig for, at de har taget sig tiden til at videregive deres erfaringer med at arbejde med blandt andet teknologi og kundeoplevelser i den fysiske butik.

innovativ-butik

På baggrund af al den viden jeg har indsamlet, har jeg udarbejdet en e-bog med fem anbefalinger til fremtidens detaillist, som jeg med glæde vil dele med alle jer, der er interesseret.

Måske er det lidt misvisende at skrive ”fremtidens detaillist”, idet det er en fremtid, som er lige rundt om hjørnet. I bliver nødt til at reagere nu. Hvis I kære detaillister ikke formår at flytte jer, tænke nyt og innovativt ind i jeres forretning, så bliver det svært at overleve i det lange løb.

Fremtiden-detail

Men jeg er ikke i tvivl om, at vi kommer til at se nogle fantastiske innovative butikskoncepter i løbet af de næste mange år, som vil blomstre op i den danske detailhandel.

Vi forbrugere vil rigtig gerne ud i den fysiske butik for at få oplevelser, service, rådgivning af kompetente ekspedienter, men som samtidig har fundet kernen i at skabe oplevelser på tværs af platforme. Men det kræver noget af jer detaillister og ikke mindst jeres medarbejdere. I bliver nødt til at indstille jeres mindset på at skabe en ny innovativ forretning, hvor I tør at kaste jer ud i noget nyt, modigt og spændende, der ikke er set før.

Jeg har lige været i Hambrug på inspirationstur og har set de mest fantastiske butikskoncepter, hvor der er fokus på kundeoplevelsen, det nytænkende og samtidig holder fast i det gamle detailbegreb ”Retail is detail”.

make-love-not-walls

Længe leve den fysiske butik – jeg glæder mig til at blive inspireret gennem nye blomstrende koncepter. E-bogen finder du her – helt gratis.

X

Få tips og nyheder om it og digitalisering

Tilmeld dig IBIZ Centers nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at digitalisere din virksomhed.

Vi udsender det ca. 6 gange årligt