Demonstration af teknologier til bedre kundeoplevelser og øget kendskab til kundeadfærd i butikken

IBIZ-Techlab

Længe leve den fysiske butik

cykel-ambur

Jeg har det sidste års tid læst en masse spænende artikler om detailhandlen herunder blandt andet anvendelsen af teknologier, kundens ændrede adfærd og det med at skabe kundeoplevelser. Det har givet mig et fantastisk indblik i en spændende branche, som også står over for nogle udfordringer, der for nogle detaillister synes uovervindelige. Mens det for andre blot giver blod på tanden i forhold til at gøre sit allerbedste.  Læs resten

De fysiske butikker overlever

specialvarer

De fysiske butikker har en udfordring, det er der ingen tvivl om. Som jeg har skrevet i et af mine tidligere blogindlæg, så ses det oftere og oftere rundt i butiksbilledet; Den lukkede butik, hvor der søges efter nye ejere. Det sker oftest i de små samfund rundt i landet, men det ses også i de større byer og butikscentre. Læs resten

Intelligent brug af data for kundernes skyld

segmentering-dataanvendelse

Der er flere og flere webshops, der har fået øjnene op for at anvende blandt andet kundeadfærdsdata til opsætningen af deres online forretning.

De virksomheder, der har succes med at anvende data i praksis, er gået over til den filosofi, at det er bedre at opbygge en forretning på baggrund af kundens ønsker og behov, end opbygge forretningen på baggrund af mavefornemmelser. Dette er også en praksis, som Brødrene Dahl har implementeret i deres forretningskoncept både i forhold til den online forretning, men også anvendelsen af data i den fysiske butik. Læs resten

Synergi mellem online og offline forretning

Dahl_indgang

Forrige uge startede jeg med at blogge om Brødrene Dahl og deres forretning. Jeg har lavet et interview med E-handelschefen Bjarke Mads Sejersen, hvor jeg har fået stor indsigt i den måde, som de har valgt at drive Brødrene Dahls digitale udvikling, som jeg vil dele med jer. Læs resten

5 råd til fremtidens detaillister

design-sofa

Mine sidste to blogindlæg har taget udgangspunkt i interviewet med Bolia.com nærmere International Marketing og Omni-Channel Director Jacob Daa Hankert og Weboptimizer Johan Dall. Dette er sidste blogindlæg, hvor jeg tager udgangspunkt i Bolias erfaringer. Læs resten

Bolia gør besøget til en oplevelse

own-sofa

Alle de forskellige tiltag, som Bolia laver, er for kundernes skyld for at få glade kunder i butikken, der har lyst til at komme igen. Mit møde med Bolia har være inspirerende, og jeg håber på, at der er mange andre detaillister, der kan blive inspireret. Læs resten

X

Få tips og nyheder om it og digitalisering

Tilmeld dig IBIZ Centers nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at digitalisere din virksomhed.

Vi udsender det ca. 6 gange årligt